BAGAIMANA DARAH YANG SIHAT?



Sepertimana yang kita tahu darah adalah salah satu ajen pengangkutan di dalam badan manusia. Fungsi darah adalah :

-membawa nutrein-
-membawa oksigenn-
-sistem perkumuhan-
-menstabilkan hormon-
-stabilkan suhu badan-
-daya ketahanan badan-

Darah yang cair adalah darah yg baik berbanding darah pekat. Sifat darah cair adalah beralkali berbanding darang pekat yg bersifat asid. Semakin berasid darah semakin tinggi risiko seseorang untuk diserang pelbagai penyakit. Ini kerana darah yg berasid tidak mampu untuk menjalankan fungsi-fungsi diatas. Apabila sistem ataupun organ tidak dapat benda yg diperlukan untuk dia bekerja maka terjadilah penyakit yg sebelum ini tidak pernah muncul dalam hidup kita seperti darah tinggi,kencing manis,kalestrol tinggi,buah pinggang dan pelbagai lagi.

Gambar poster diatas menunjukkan dua keadaan susunan darah dalam badan. Yang atas menunjukkan darah yang sihat bersifat alkali manakali yang bawah bersifat asid. Dari segi susunan kita dapat lihat ataupun berfikir sendiri susunan darah mana yang mudah bergerak, sudah tentu jawapannya yg diatas kerana seorang lebih dah berlari daripada kita berpegang tangan beramai-ramai.

Peranan mesin terapi aljabbar dengan menggunakan fungsi negative voltage adalah meleraikan ikatan darah yg melekat dengan menyalurkan gelombang negative voltage kedalam badan. Negative Voltage ini akan menukarkan sifat darah daripada berasid ke alkali disamping menyelaraskan kembali sistem saraf dalam tubuh manusia.

No comments:

Post a Comment