APAKAH KEBAIKAN TERAPI ELEKTROSTATIK?


Terapi elektrostatik telah lebih 40 tahun diamalkan dinegara Jepun, khususnya dalam rawatan alternatif, kini semakin popular di Malaysia. Ia merupakan cara rawatan yang mudah, selamat, berkesan dan tiada kesan sampingan menggunakan getaran medan elektrostatik serta cas ion negatif.

Terapi elektrostatik merangsang putaran ion negatif dalam tubuh manusia, memecah lemak dalam salur darah bagi meningkatkan sistem peredaran darah serta meningkatkan metabolisme dan kesihatan badan tanpa kesan sampingan terhadap sistem tubuh manusia.
Terapi elektrostatik dapat membantu :

Meningkat serta melancarkan sistem peredaran darah
Meningkatkan kandungan oksigen dalam darah Meningkatkan Metabolisme Tubuh Mengawal masalah tekanan darah tinggi Mengawal kandungan gula dalam darah Mengurangkan uric asid / sakit Gout Memulihkan tenaga / stamina MeningkatkanTenaga Batin Melegakan kesakitan sendi, bisa-bisa tulang dan urat saraf Melegakan Asma Merawat masalah sukar tidur (Insomia) Mengurangkan kandungan kolesterol & lemak dalam salur darah Melegakan Senggugut dan haid tidak teratur. Mengurangkan Sakit Otot/Belakang/Bahu dan Sakit Leher Melegakan Migrain Melegakan Stress dan meningkatkan daya ingatan Daya Penglihatan Lebih Tajam Membuang angin berlebihan dalam usus / membaiki sistem penghadaman Mencegah Sembelit Menggiatkan sistem perkumuhan untuk pembuangan toksin Membantu meringankan bebanan buah pinggang.


Sel manusia mempunyai caj positif di bahagian tengah dan caj negatif di bahagian luar sel. Semasa sel melakukan tugasan harian, ia kehilangan caj menyebabkan sel menjadi reput. Terapi elektrostatik mengalirkan cas-cas ion negatif berupaya menembusi semua peringkat dan bahagian badan melalui aliran meridian, lantas dapat sampai pada setiap sel untuk mencaj dan membaiki semula paksi semulajadi sel.

No comments:

Post a Comment